Negativinlägg

Men oj vad jag blir trött på folk ibland, fattar inte vad som är fel.
Skaffar man barn och tror att man ska kunna leva som man gjorde innan?
Tro att man ska lämna bort barnet/barnen för att hela tiden göra "egna" saker, att ni inte gjorde det innan då eller struntade i att skaffa barn om det är den egna tiden man vill ha, då kanske man inte är mogen för att skaffa barn!?!?
Att sen gå runt och tycka att man är så duktig som tar hand om barnen fast folk runt omkring vet att så inte är fallet, vilken bubbla lever man då i?

Sen männsikor som har så svårt för att göra spontana saker, som tycker allt är så jobbigt, komma hem från jobbet och sen inte orka göra nåt mer, var sitter det fast?
Jag har två barn på heltid, jag klagar inte, skulle absolut inte vilja ha det på annat sätt, dom är visserligen stora och kräver inte passningen hela tiden men det ska stå middag på bordet varje dag. Jag jobbar heltid, har också ett hem att sköta. Har en nattvecka bakom mig med minimalt med sömn pga av en liten hundvalp. Det är mitt eget beslut att skaffa och jag var införstådd med att sömnen kommer bli lidande ett tag och det klarar jag av, jag är en vuxen människa, men inte fasen går jag runt och gnäller till alla för den skull. Fast jag jobbat tre nätter i rad med lite sömn på dagarna så nog sjutton har jag lagat både middag, städat och varit ut på skogspromenad med hunden.
Jag är mer flexibel med barn och hund än vad många utan barn är, men man kanske blir latare när man inte har barn, vad vet jag.

Nä nu har jag spytt ur mig nog för idag....dags att gå ner i tvättstugan och sedan fixa middag till min underbara familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback