Morsdag med Sundsvalls Flames

PÅ morsdag åkte vi iväg för att titta på flames när dom spelade,
packade picknick korg med skinka och pastasallad som vi
åt i pausen.

Fotona kommer från förra gången vi tittade när dom mötte Luleå.

I söndags möttes dom ett Umeå lag och vann med 17-0.
På em packade jag & Jonas ner bulle och saft och tog med
hundarna för en promenad i skogen, vi fick sällskap av Jonas
kompis Tim. Var ute i 1 och en halv timme. Vädret var ju underbart.

Idag har det varit mycket bråk med en viss tonåring som tror
att man kan uppföra sig precis som man vill och sen tro
att jag ska ställa upp och handla utan att få något tillbaka.
Vi har kommit överens om att hon ska få månadspeng men
då ska hon städa sitt rum och det har skett en enda gång
under 6 månader. Så den här månaden tog jag tillbaka
pengarna eftersom hon vägrade städa, hon vägrar göra
allt jag ber henne om. Jobbigt till tusen är det....................

Kommentarer
Postat av: Sue

Gör ett uppgiftsschema. Bädda sängen ger 3 kr, diska ger 15kr,dammsuga sitt golv ger 10Kr and so on. För att få utbetalt pengarna ska du ha kontrollerat att vederbörande har gjort arbetet och ha en signatur av dej. Jag ger mina ett sådant städschema en gång/vecka Allt som allt kan dom få ut 70 Kr i veckan + en bonusuppgift som ger lite till men är lite tyngre. Det funkar hos oss, för den yngre iaf, den äldre har en aning svårare :-)

2009-06-02 @ 19:11:24
Postat av: sabina

Hej!

Ja eller varför inte bara säga att hon ska hjälpa till hemma,annars gör du inget för henne.Jag tror inte på det där med att muta;)

2009-06-03 @ 15:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback