Ljudbok och hundträff och städning

Igår lyssnade jag klart på nattfåk av Johan Theorin, såg att Sue lyssnat på
den och tyckt den var bra så då fick jag ett litet tips, som sagt så har jag nu
lyssnat klart på den och den var riktigt bra. Så svårt att sluta lyssna på den.
Uppläsaren var oxå jättebra. Eftersom jag gillade boken så tittade jag
om han skrivit någon mer och det hade han ju...skumtimmen som jag
började med igår. Den verkar vara bra om inte bättre. Utlåtande kommer
när jag lyssnat klart.

I helgen har vi städat upp i förrådet.....fattar inte varför allt skit hamnar där &
hur kan vi ha så mycket onödigt?
Tömde cd hyllan och bar bort den från vardagsrummet och ställde min
ny gamla byrå på plats. Var ju meningen att pappa skulle ta med den hem
till dom och fixa till den men det fanns ju ingen plats. Så nu ska jag bara
hitta en slipmaskin så jag kan slipa den lite innan den målas vit. Så spännande!

Igår packade jag in mig och kineserna i Ingelas bil och åkte till hundens hus
där dom hade en hundträff, man fick ta med hunden och fika bland en massa
andra hundar, en jättebra social träning för vovvar.
Saga yrväder var överallt, så långt kopplet nådde. Hon hälsade och nosade på
liten som stor, tiggde godsaker. Signe tyckte allt var hemskt och sökte skydd i mammas
famn, där var det tryggast att ligga och darra och hålla koll på alla hemska djur.
Morrade åt Saga eller Ingelas hundar om dom kom för nära.
Till slut tog Ingela med henne på en liten promenad i rummet och satte
sig mitt på golvet, till slut så släppte det värsta och hon blev lite modigare.
Men det var två mycket trötta hundar som slocknade i soffan igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback