Städning

Igår bar jag ner påsarna Julia städat bort, det var det enda hon fått gjort i rummet, för övrigt såg det ut som att en orkan dragit fram. Jag förstår inte hur man kan bli så ini bomben lat så att man inte orkar lägga upp kläderna man tar av sig, antingen i smutsen eller bara lägga dom lite fint på en stol men nej då det ska ligga kvar på samma ställe på golvet som när man tog av sig dom. Efter att först ha väntat på att hon ska fortsätta sin städning, tyst & tålmodigt, började min irritation växa något, jag påminnde, bad snällt, hotade, ingen som reaktion så igår hade jag fått nog. När jag ber henne hjälpa mig med en av påsarna så hade den lilla maran mage att fråga om jag kunde vänta tills hon sett klart på tv.....HALLÅ...vem är det som har fått allt om bakfoten...hon eller jag?!?!?!? Hon fick snällt hjälpa mig mitt i hennes eftermiddags såpa & suckade djupt när hon kom upp igen & serien precis hade slutat...jaja..så kan det gå. Hux flux så ska hon ut med kompisar & jag blir kvar ensam i ett rum som ger mig mardrömmar. Det är bara att hugga in, det ligger pappersbitar överallt, massor av skräp, kläder, rena som smutsiga  & mitt i all röra, under en hög med kläder är hennes hemma nycklar som hon påstått att hon glömt hemma hos pappa, tur att hon inte vara hemma den lilla häxan! Städade det värsta, nu är det bara dammtorka & byte av sängkläder sen är det helt klart, men det blev fint. Fixade middag & ringde in dom små, tur att det finns mobiler. Julia kom in först & kom & bad om en kram & tackade för att jag städat så fint i hennes rum. Vilket moders hjärta skulle inte smälta då?? All min irritation rann av & städningen kändes betydligt trevligare. Nu har jag bett om att hon ska försöka vara ordentligare & plocka undan i rummet efter sg...så få se det om det har gått in.


Kommentarer
Postat av: Sue

Men vad duktigt du har varit då!
Fick nästan lust att städa själv efter det att jag läst din blogg.

2005-10-18 @ 18:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback