Ugnsfalu, hemlagad mos och stuvad vitkål

blev det till middag. Vitkålen en infall från min sida för dom hade färsk
på city gross och då blev jag så sugen, gott var det.
Efter maten ringde Jonas en kompis som inte svarade så han
skulle gå på toaletten så länge.

-Svarar du om det ringer???
 (brukar jag inte göra det??)
-Kan du inte ta med telefonen då?
-Nej det är så jobbigt att svara när jag sitter på toan.
Säg att jag ringer upp.
-Jaha...vad ska jag säga att du gör då? Sitter och bajjar?
-Ja gör det....nej förresten det kan du ju inte säga...!
-Nähä vad ska jag säga då?
-Att jag kissar.
-jag säger att du är på toan helt helt enkelt
-Ja det kan du säga!

Efter en väldigt kort stund kommer han och ställer sig i dörr
öppningen.
-Nä det kom inget, jag var nog inte bajs nödig iallafall.

Kompisen ringer och det bestäms att Jonas ska gå dit.
-Regnar det ute eller ser det bara ut som att det gjort det, undrar han
-Frågar du mig?
-Ja kan du titta
-Kan du inte titta själv
-Nej du ser bättre, det syns så dåligt för mig.
Ja faktiskt så gjorde ju det, jag fick riktigt anstränga mig
för att se men visst regnade det lite.

Han går ut i hallen och funderar om han ska ta på mössan
Det är 13 grader varmt så jag tycker att det kanske räcker med
jackan.
-Kan jag inte ta båda???
Han tog både mössa och jacka och gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback