Innan Kjell försvann

Lite bakgrund om Kjell, nu är det ju så att han kan vara lite taskig
med vår Saga, så fort hon kommer in i Jonas rum som ropar han
en massa saker till henne som tex att hon är ful, tjockis, att Jonas
inte tycker om henne. Allt detta berättar ju hon till mig som i min tur
får berätta åt Jonas vad hon säger. Så här kan en morgon se ut.
Jag och Saga går in och väcker Jonas, efter en stund springer Saga
ut och jag får ropa efter henne
- Saga vad är det? Nä sa han det, men bry dig inte om Kjell.
-Mamma vad sa han? undrar en nyvaken liten pojke
-Han sa att hon är ful och kissar inne.
-Men Saga du är inte ful, fnissar Jonas från sängen.

Ja så här håller dom på så när nu Jonas åkte iväg till farmor
så började ju Saga sms:a till honom och undrade när han skulle
komma hem för Kjell var så elak med henne.

"Nu är mamma sur på mig. Hon säger att Kjell är borta å att det
är mitt fel. Nu är jag ledsen."

"Va inte det du kan va lessen för att han är borta men inte att mamma är sur"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback