Ljudböcker

Har ett längre tag tänkt skriva detta inlägg men glömmer hela tiden bort
det, men nu satt jag och kollade igenom lite i mina tidigare inlägg och
kommer då på vad jag tänkt skriva ett längre tag.
Sue började ju lyssna på böcker för några år sedan och detta tyckte
ju jag nu var ett väldigt korkat påhitt, för en bok ska man ju läsa.
Men så var denna så bångstyriga lilla människa (alltså undertecknad)
och köpte sig en mp3 och råkade ju hitta serien om tempelriddaren Arn
som ljudbok. Tänkte att jag kanske nu måste ge det en chans efter alla år.
Oj vilken känsla...så häftigt att kunna lyssna när man diskar, lagar mat, på
väg till jobbet...måste erkänna att jag blev fast.
Jag har nu hunnit lyssna på hela serien om Arn, Tomas Bolme har en
fantastiskt bra röst, för när man lyssnar på böcker så har det väldigt stor
betydelse hur personen som läser boken låter.
Har även hunnit höra på tyskungen av Camilla Läckberg, dom andra
böckerna har jag läst själv. Den lästes av Katarina Ewerlöf, hon var helt okej.
Det ska bli ett sant nöja att döda dig av Magdalena Graaf som läses av
Helena af Sandeberg, hon får oxå godkänt.
Smuts av Katarina Wennstam lyssnar jag på just nu, den läses av Angela Kovács,
och jag tror tyvärr inte att jag kommer att kunna lyssna klart för hon är så dålig, hon
får ett irriterande uttal när hon ska föra en konversation, pratar på ett gnälligt sätt.
Nä fy nu blir jag bara irriterad.


Kommentarer
Postat av: sue

Vad var det jag sa?

2008-04-24 @ 20:55:30
Postat av: Helena

Hahahahaha, ja blir du så irriterad så läs boken istället.
Annars är det underbart med ljudböcker!!
/Helena

Postat av: Bea

Sue: Jag förstog att det skulle bli din kommentar *S*.

Hella: Vet inte om jag orkar läsa böcker längre *L*

2008-04-25 @ 23:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback