Tillbaka till livet

26278-6

Ett människoöde du aldrig glömmer

En ung kvinna från Sydafrika blir våldtagen, oerhört svårt misshandlad och knivhuggen. Mot alla odds överlever hon. För att bearbeta det som hänt bestämmer hon sig för att offentligt berätta om de fruktansvärda övergrepp som två samvetslösa, iskalla våldsmän utsatte henne för.

”Jag kan inte dö nu. Jag måste klara att resa mig upp och hämta hjälp. Det är bara jag som kan svara på alla frågorna, tänkte jag för mig själv. Det fanns inga andra alternativ eller möjligheter. Jag var tvungen att kämpa. Jag var tvungen att överleva.”

I Tillbaka till livet berättar Alison sin häpnadsväckande, gripande och otäcka historia för journalisten Marianne Thamm. Vi får också ta del av historien ur andra människors synvinkel. Här berättar bilisten som hjälpte Alison om sina tankar och känslor, vi får möta Alisons föräldrar, Dr Angelov som sydde ihop hennes illa tilltygade kropp och polismannen Melvin Humpel som såg till att gärningsmännen fick sina rättmätiga straff.

Tillbaka till livet lämnar inte någon oberörd. Man gråter av vrede och smärta – men gläds och förundras också över Alisons styrka och förmåga att överleva.


8av 10 B

Kommentarer
Postat av: Sue

Men du måste ju plöja böcker som en annan byter ...... :-) Fasiken vad avundsjuk jag blir!

2005-10-12 @ 19:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback