Handbok med åldersgräns

Önskar att det kunde finnas en sådan bok. Min söta rara, älskade dotter vill så mycket som jag känner att jag inte kan tillåta, vet inte om det är jag som tycker hon är mindre än hon egentligen är eller är "alla andras" föräldrar för släpphänta???? Som tex idag när hon frågar om hon kan få gå på Ikea med en kompis, den här diskussionen har vi haft förr & jag har förklarat varför jag inte vill att hon går, hon har till och med frågat hennes pappa & han tycker ju då att jag inte kan hålla henne hemma för alla andra får ju gå. Ja det där med alla andra...vilket dumt uttryck men jag kommer ju alltför väl ihåg att man körde med samma sak själv & tyckte att man hade världens strängaste föräldrar. Jag sa iallafall nej & hennes mungipor svängde neråt på en gång, hon hade ju dessutom sin kompis i telefon sen går hon in på rummet & stänger dörren. Ja går in efter en stund för att försöka förklara än en gång varför jag inte vill att hon går, hon sitter vid sitt skrivbord & tårarna rinner. Usch vad jag avskyr att göra henne så där lessen. Jag får höra vad taskig jag är som inte låter henne gå när alla andra får gå, hon får aldrig göra nåt mm mm. Det slutar med att jag blir sur & ber henne ringa & säga att hon ska med men nej minsann det tänker hon inte göra...Tjurskalle! Jag går ut ur rummet & tänker att låt henne ligga där & sura då men jag gillar inte den där stämningen riktigt, klarar inte av det utan vill verkligen försöka lösa det & förklara för henne så jag går in igen & det slutar med att både hon & jag gråter.  Vi blir vänner & tar oss en liten promenad ner på Obs för att köpa lördagsgodis & hårfärg åt fröken som hon länge tjatat på. Ja så ikväll har hon färgat håret guldbrunt & det blev jättefint men hennes lilla elaka bror tyckte att det var det fulaste färg han nånsin hade sett. Sen dukade vi upp med lite godsaker & tittade på Sunes jul & skrattade. Hennes kompis ringde ikväll & undrade om han får gå på Ikea imorgon, jag sa ja.....jag kommer inte att få en lugn stund förrän hon är hemma igen.....Varför ska det vara så himla svårt?????


Kommentarer
Postat av: Sue

Det finns en kärlek
som intill döden
står oförändrad
i alla öden


Som likt Guds ängel
oss övervakar
och fordrar intet,
men allt försakar


På denna jorden finns
endast en
en Moders kärlek,
det är allén

Z. Topelius

Fortsätt ifrågasätta, jag lovar du har igen det sedan.

2005-10-23 @ 17:19:44
Postat av: Sue

Vad har du för dej honey?

2005-10-25 @ 18:36:17
Postat av: Susanne

Men å vad segt det går med uppdateringen för dej. jag är ju faktiskt in här ganska ofta och hoppas på något nytt. men icke sa nicke :-(

2005-12-18 @ 11:58:57
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:48:18
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:11:25
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:25:37
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback